Zapraszam nauczycieli języka niemieckiego na spotkanie online na platformie Microsoft Teams w czwartek, 26 listopada 2020r. o godzinie 16.00 Na spotkaniu wykorzystamy sprawozdanie CKE z egzaminu ósmoklasisty: - opis arkusza standardowego, - poziom wykonania poszczególnych zadań, - komentarz do rozwiązań uczniów, - zadania sprawiające największe problemy, - przykłady wypowiedzi pisemnych uczniów - Pod lupą, - wnioski i rekomendacje.
Małgorzata Lasota doradca metodyczny w zakresie języka niemieckiego
„Jak hybrydowo nauczać języka niemieckiego i optymalnie realizować podstawę programową? Modelowe rozwiązania lekcyjne i e-narzędzia dydaktyczne PWN”. Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium dla nauczycieli języka niemieckiego na temat które odbyło się w dniu 05.11.2020. https://www.youtube.com/watch?v=BaDIkZsjydQ Dr Sebastian Mrożek, edukator i ekspert PWN, porusza w nim następujące aspekty tematyczne jak: - Podstawa programowa a planowanie lekcji w nauczaniu hybrydowym, [00:05:05] - Zasoby e-Akademii PWN – e-podręcznik, e-ćwiczenia, e-kartkówki i e-testy, [00:15:50] - Materiały multimedialne – animacje, filmy, kursy leksykalne, fiszki, [00:55:00]
Prelegent: Dr Sebastian Mrożek – germanista, lektor, trener języka niemieckiego, edukator i ekspert PWN, absolwent Uniwersytetu Opolskiego w Opolu oraz Technische Universität Berlin (TUB), kilkukrotny stypendysta DAAD, w pracy dydaktycznej wykorzystuje podejście aktywizujące uczniów i rozwijające ich umiejętności samodzielnej pracy z językiem. Stale poszukuje nowych inspiracji glottodydaktycznych, ostatnio w obszarze psychologii poznawczej i neuronauk. Członek Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego (PTN).
Za nami okres zdalnego nauczania. Co możemy zrobić jako nauczyciele i rodzice, żeby uczniom ,,chciało się chcieć”
Proponuję kilka wskazówek dla rodziców, które mogą być przydatne w zdalnym nauczaniu:
Zadbajmy o potrzeby ucznia. Obecny czas , który spędzają uczniowie w domu, powinien być przeznaczony nie tylko na naukę, ale na rozwijaniu pasji ucznia i wzmacnianiu relacji z bliskimi.
.Utrzymujemy jasny, stabilny harmonogram dnia. Dobra organizacja czasu nauki pomaga zmobilizować się do pracy.
Pomagajmy dziecku planować czas, w planie dnia uwzględnić czas na naukę (indywidualną pracę ucznia z materiałem wskazanym przez nauczyciela np. praca na platformie, praca domowa, czytanie książek, aktywnośc fizyczna, obowiązki domowe, oraz rozrywkę i odpoczynek. Pomóżmy też zorganizować dziecku warunki do nauki w miarę możliwości zapewniając przestrzeń, w której będzie mogło spokojnie pracować.
Zachęcamy do systematycznej pracy. Dziecko zachęcane do systematycznej pracy zauważa, że przyswajanie wiedzy stopniowo i małymi kroczkami jest bardziej efektywne i nie wymaga zbyt dużego wysiłku.
Wzmacniamy samodzielnośc uczniów.Bardzo ważne jest, abyśmy nie wyręczali dzieci w odrabianiu lekcji, tylko udzielali wskazówek, wyjaśniali wątpliwości, a nie podajemy gotowe rozwiązania. Niech odrabianie lekcji zaczyna się od najprotrzych rzeczy , bo szybki sukces wzmoży motywację do rozwiązywania trudniejszych zadań. Samodzielne wykonywanie pracy dostarczy dzieciom satysfakcji i wzmocni jego wiarę we własne siły. Chwalmy dziecko za wysiłek włożony w wykonanie zadania, nie tylko efekty.
Współpracujmy ze szkołą. Zgłaszajmy szkole na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, np. trudności w tym natury technicznej.
Czego jako rodzice nie powinniśmy robić?
Nie porównywać do starszego lub młodszego rodzeństwa lub kolegów, Nie straszyć , nie krytykować, nie wyśmiewać dziecka Nie stawiać wymagań ponad możliwości dzieci, Nie podważajmy sensu nauki, pracy, kompetencji nauczycieli, Nie przejmujemy obowiązków dziecka, Ustalić z dzieckiem na karteczce co jest dzisiaj ważne, co robimy najpierw, zaplanować dzień, ustalić z dzieckiem priorytety, np. nauka do egzaminu ósmoklasisty, certyfikat językowy, egzamin maturalny, Pozwolić przemeblować pokój
A teraz pora na wskazówki dla nauczycieli pozwalające budowanie motywacji ucznia do zdalnej nauki.
Zróbmy takie lekcje, żeby uczniowie nie chcieli odejść od komputera, np. krzyżówki, wykreślanki
Zwróćmy uwagę na aktywność ucznia a nie nauczyciela,
Pomoc rodziców niezbędna,
Jeżeli uczniowi nie za bardzo wychodzi nauka na platformie to zaproponować uczniom przesłanie wykonanych prac np. mailem lub whatsappem.
Bez karania i obwiniania. Jeżeli coś powoli idzie lub się nie udaje, daj temu czas. Kształtowanie nowych nawyków wymaga czasu .Dla wszystkich jest to nowa sytuacja. Ważne aby bazowac na sukcesach a nie na porażkach. W zdalnym nauczaniu i nie tylko grożba złych ocen nie motywuje.
Planując zdalną pracę z uczniem warto uwzględnić to co jego interesuje.Dobrym sposobem jest zadawanie tzw. pytań kluczowych, na które uczniowie chcieliby uzyskać odpowiedź i tak konstruować lekcje, aby sami doszli do odpowiedzi.
ŻYCZĘ POWODZENIA!
Opracowała koordynator sieci Urszula Knyps - Dawidowicz
Doradca metodyczny w zakresie matematyki p. Ewa Ładna zaprasza nauczycieli matematyki na spotkanie on-line i szkolenie pt.: „Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty" w czwartek 12 listopada 2020r. o godz. 18:00
Nauczyciele, którzy chcą wziąć udział w tym spotkaniu, powinni mieć komputer z dostępem do Internetu, kamerką oraz słuchawkami i mikrofonem.
Wydawnictwo ELITMAT, Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Giżycku oraz Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku zapraszają nauczycieli na spotkanie z p. Dariuszem Kulmą i szkolenie pt. "Nie ma dobrej lekcji bez ..."
Z powodu choroby prowadzącej, szkolenie "Alternatywne sposoby powtórek przed egzaminem ósmoklasisty" zaplanowane na 20 października 2020r. zostaje niestety odwołane. Mamy nadzieję, że uda się je przeprowadzić w późniejszym terminie.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli działający przy Powiatowym Ośrodku Rozwoju Edukacji w Giżycku wraz z doradcą metodycznym panią mgr Iwoną Kochanowską –nauczycielką wychowania fizycznego zaprasza na warsztaty, prowadzone przez trenera Andrzeja Paszkiewicza: „Nowoczesna i efektywna lekcja z piłki ręcznej” Cel ogólny: samokształcenie w zakresie prowadzenie zajęć z piłki ręcznej Cele szczegółowe: 1. Poznanie różnorodnych form i metod pracy , które można zastosować w nauczaniu piłki ręcznej. 2. Poznanie różnych form zabaw, doskonalących elementy piłki ręcznej.. 3. Wymiana doświadczeń , dyskusja na temat piłki ręcznej.
Termin: 21.10.2020 r, godzina: 18.30 – 20.00 Miejsce: Hala MOSiR, Giżycko, ul. 3 Maja 21 Program spotkania: 1. Wprowadzenie, przekazanie głównych zagadnień dotyczących przebiegu zajęć. 2. Obserwacja zajęć. 3. Dyskusja i wymiana doświadczeń w zakresie prowadzenia zajęć.
Szkolenie poprowadzi Joanna Świercz. Certyfikowana trenerka, nauczycielka matematyki w szkole podstawowej, konsultantka ds. nauczycieli matematyki Miejskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, członkini Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, członkini grupy Superbelfrzy RP. Autorka dziewięciu publikacji książkowych dotyczących m.in. stosowania metod aktywizujących na lekcjach matematyki. Prowadzi bloga www.matmainaczej.pl i fanpage o tej samej nazwie.
O szkoleniu: Czy powtórki przed egzaminem muszą ograniczać się tylko do mozolnego rozwiązywania kolejnych próbnych testów? Nie muszą, a co więcej nie powinny. Równie ważne jak powtarzanie materiału jest utrzymanie wysokiego zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Podczas spotkania prowadząca pokaże kilka sprawdzonych sposobów z obszaru metod aktywizujących, które można wykorzystać podczas przygotowań do egzaminu oraz codziennej pracy na lekcji matematyki.
Drogie Koleżanki, Witam serdecznie w nowym roku szkolnym i życzę dużo zdrowia i sukcesów w pracy. Przesyłam Wam propozycję szkolenia z pracy zdalnej kierowany do pedagogów szkolnych i wychowawców klas. W czwartek 15 października 2020 r o godz. 16.00 w Bibliotece Pedagogicznej w Giżycku organizuję szkolenie m. in.: 1. Jak robić ankiety w Google? 2. Praca zdalna wychowawcy i pedagoga szkolnego. Na szkolenie proszę o przyniesienie swoich laptopów. Pozdrawiam koordynator sieci Ula Dawidowicz
Serdecznie zapraszamy na szkolenie stacjonarne skierowane do nauczycieli i pedagogów pt.:" Zasady konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno -Tearapeutycznych w oparciu o diagnozę funkcjonalną." Termin: 16 września 2020 r godz. 16.00. Miejsce: Biblioteka Pedagogiczna - PORE
Prowadząca - Katarzyna Łatacz - doradca metodyczny w zakresie kształcenia specjalnego
Ponad 20 matematyków spotkało się 25 maja z GeoGebrą. Nauczyciele poznali podstawowe i bardziej zaawansowane funkcje programu. Nauczyli się m.in. jak konstruować figury płaskie na kilka sposobów, tworzyć figury przestrzenne z rozkładanymi siatkami czy uruchamiać animacje. Uczestnicy spotkania poznali też skróty klawiszowe umożliwiające nagrywanie ekranu komputera z komentarzem. Testowanie nowych możliwości tablicy whiteboard.fi wzbudziło wiele emocji, ponieważ nauczyciele musieli wcielić się w rolę uczniów. Okazało się, że z Punktowców można korzystać nie tylko na papierze, ale również na tablicach on-line i w GeoGebrze.
Powtórzenie webinarium Termin: 16-06-2020, godz. 16:00-16:45 Zapisy: https://szkolenia.ore.edu.pl/RejestracjaSzkolenie/3862 Ilość miejsc ograniczona, warto się pośpieszyć. Pozdrawiam Krystyna Łuniewska Ekspert programu DELFORT
Jest to pierwsze wydarzenie online z planowanej przez Krajowe Biuro eTwinning serii webinariów ETWINNING W SZKOLE PONADPOSTAWOWEJ.
Webinarium poprowadzi pan Adam Stępiński - nauczyciel języka angielskiego i historii w Liceum Ogólnokształcącym im. M. Kopernika w Tarnobrzegu oraz edukator w Niepublicznej Placówce Doskonalenia Nauczycieli w Tarnobrzegu. W 2017r. otrzymał tytuł Best Teacher of English w Polsce. Od kilkunastu lat jest ambasadorem programu eTwinning.
Tematyka spotkania będzie oscylować wokół projektu 'What matters in your life?', który był realizowany przez prowadzącego trzykrotnie. Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę na temat promowania wartości wśród młodzieży poprzez zaangażowanie ich w projekty edukacyjne o tej tematyce; zaznajomią się z różnymi typami aktywności projektowych prowadzonych synchronicznie i asynchronicznie, wezmą udział w kilku zadaniach „na żywo”, poznając przy tym narzędzia do ich przeprowadzenia. Uczestnicy pogłębią także znajomość zagadnienia jakim jest nauczanie poprzez wartości - 'Values-based education”.
na stronie wydarzenia należy kliknąć w przycisk DOŁĄCZ DO WYDARZENIA znajdujący się po lewej stronie, wtedy zostaną Państwo dodani do listy uczestników ( w przypadku braku przycisku należy skonfigurować ustawienia swojego konta wg poniższych wskazówek)
na 15 min przed wydarzeniem tj. w dniu 27 czerwca 2020 r. o godz. 14:45 , na tej samej stronie, pojawi się przycisk WEJDŹ DO POKOJU, który umożliwi Państwu wejście do pokoju webinaryjnego
UWAGA: Jeśli przycisk nie jest widoczny proszę sprawdzić czy w ustawieniach swojego konta zaznaczyli Państwo język polski ( należy kliknąć w miniaturkę ze zdjęciem i wybrać EDYTUJ MOJE KONTO, a następnie MOJE ZAINTERESOWANIA).
Jeśli to nadal nie poskutkuje sugerujemy, aby wylogować się i zalogować ponownie lub zmień przeglądarkę.
Doradca metodyczny w zakresie matematyki p. Ewa Ładna zaprasza nauczycieli matematyki na kolejne spotkanie on-line i szkolenie pt.: „Matematyk + GeoGebra = ?” w poniedziałek 25 maja 2020r. o godz. 16:00
Nauczyciele, którzy chcą wziąć udział w tym spotkaniu, powinni mieć komputer z dostępem do Internetu, kamerką oraz słuchawkami i mikrofonem. O godz. 16:00 w pole adresu przeglądarki internetowej należy wkleić lub wpisać link: https://livewebinar.com/969-350-570
W czwartek 7 maja nauczyciele matematyki spotkali się po raz kolejny on-line. Tym razem tematem przewodnim było „Zdalne ocenianie”. Nauczyciele przetestowali działanie TESTPORTALU rozwiązując test przygotowany przez p. Ewę Ładną – doradcę metodycznego w zakresie matematyki. Następnie nauczyli się jak wykonać taki test, ocenić i wykorzystać otrzymane wyniki. Uczestnicy spotkania poznali również kilka skrótów klawiszowych ułatwiających pracę oraz stronę internetową, na której są scenariusze lekcji z wykorzystaniem gotowych apletów programu GeoGebra. Jak na poprzednich spotkaniach, tak i teraz była dyskusja oraz dzielenie się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.
Doradca metodyczny w zakresie matematyki p. Ewa Ładna zaprasza nauczycieli matematyki na bezpłatne szkolenie online Akademii GWO "Na pomoc wyobraźni geometrycznej. Ćwiczenia warte wdrożenia od zaraz!". Spotkanie poprowadzi Marzenna Grochowalska - doświadczona nauczycielka, autorka licznych publikacji dydaktycznych adresowanych do matematyków pracujących w szkołach podstawowych, ceniona wykładowczyni oraz konsultantka prowadząca warsztaty metodyczne w całej Polsce. Więcej informacji i zapisy na stronie: https://gwo.pl/akademia-gwo-zaprasza-na-szkolenie-online-na-pomoc-wyobrazni-geometrycznej-p4718
Ogłaszamy laureatów kwietniowego konkursu literackiego dla przedszkolaków na wiersz o tematyce związanej z koronawirusem
„NIE TAKI WIRUS STRASZNY...."
Zuzanna Gral lat 6 z Węgorzewa ( Przedszkole nr 2 w Węgorzewie)
Pola Konopka – Witak lat 6 z Giżycka ( Przedszkole Miejskie nr 4 w Giżycku)
Poniżej prezentujemy twórczość młodych literatów. Serdecznie gratulujemy dzieciom i ich rodzicom. Nagrody będą na Was czekały w Waszych Przedszkolach?. Dziękujemy pięknie za udział w konkursie! GRATULUJEMY!
„Koronawirus”
Koronawirus nie lubi wody o mydła Fruwa po świecie choć nie ma skrzydła Puste są teraz wszystkie przedszkola Nauczyć liter to teraz mamy jest rola Do babci i dziadka nie pojedziemy Bo może wirusa ze sobą wieziemy Siedzimy w domu dzielnie się bawiąc Ściany pięknymi rysunkami zdobiąc Wychodząc z domu maseczkę trzeba założyć Bo nie chcemy więcej choroby dołożyć Wracając ręce myjemy i dezynfekujemy I od razu lepiej się czujemy Mało osób może iść do pracy Wiec siedzimy w domu dzielni rodacy