Doradcy metodyczni
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli określone zostały:
Główne zadanie doradcy metodycznego
Wspomaganie nauczycieli oraz rad pedagogicznych w:
- rozwijaniu umiejętności metodycznych,
- planowaniu, organizowaniu i badaniu efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów,
- opracowywaniu, doborze i adaptacji programów nauczania,
- podejmowaniu działań innowacyjnych.
Sposób realizacji zadań
- Udzielanie indywidualnych konsultacji.
- Prowadzenie zajęć edukacyjnych, zajęć otwartych oraz zajęć warsztatowych.
- Organizowanie innych form doskonalenia wspomagających pracę dydaktyczno-wychowawczą nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, o której mowa w § 20 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie placówek doskonalenia.
Nasi doradcy metodyczni
Małgorzata Borejko – Jestem nauczycielem z 36 letnim stażem pracy w tym z 28 letnim stażem na stanowisku dyrektora przedszkola. Zarządzane przeze mnie przedszkole może poszczycić się realizacją wielu nowatorskich programów dydaktycznych. Ma na swoim koncie wiele certyfikatów jakości pracy w tym w ostatnich latach Certyfikaty Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty " Szkoła Wierna Dziedzictwu " i " Szkoła Przyjazna Środowisku.
Anna Żabionek– nauczyciel biologii i chemii z 17 – letnim doświadczeniem. Swoje pasje zawodowe od początku kariery realizuję w II Liceum Ogólnokształcącym w Giżycku. Jestem zwolennikiem aktywnego poszukiwania nowych metod i rozwiązań w edukacji. Stawiam na kreatywność i nietypowe rozwiązania w procesie nauczania i uczenia się biologii i chemii. Staram się aby mój uczeń wychodził z lekcji zmęczony a nie znudzony. Moim sprzymierzeńcem w pracy są Internet i TIK.
Iwona Kochanowska - W szkole Podstawowej nr 4 pracuję 24 lata. Jestem nauczycielem wf, wychowawcą, trenerem siatkówki. Wraz z zarządem prowadzę stowarzyszenie UKS "Czwórka Giżycko". Praca w charakterze doradcy metodycznego jest świetną okazją, aby zintegrować środowisko nauczycieli wf w celu systematycznej wymiany doświadczeń. Każdy z nas ma inny warsztat pracy, metody, zainteresowania i pasje, które przekazuje uczniom. Uważam, że najwięcej wiedzy pozyskamy od siebie samych.
Katarzyna Łatacz - mgr oligofrenopedagogiki, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem, terapeuta pedagogiczny, muzykoterapeuta dogłębnokomórkowy, specjalista do spraw promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, dietetyk, neuroterapeuta EEG Biofeedback, specjalista do spraw szkoleń i rozwoju pracowników, Trener ACI. Od 20 lat jestem wychowawcą, nauczycielem i terapeutą. Byłam zatrudniona jako pedagog wspomagający w klasach integracyjnych na poziomie gimnazjum i szkoły podstawowej. Prowadziłam kształcenie w zespołach edukacyjno-terapeutycznych. Przez siedem lat byłam pedagogiem szkolnym, wychowawcą w klasie dla dzieci z autyzmem . Prowadziłam zajęcia rewalidacyjne i terapeutyczne. Obecnie prowadzę zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęcia terapii pedagogicznej i diagnozę pedagogiczną w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Ewa Ładna - Uczę matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Giżycku. Podczas swojej 24-letniej pracy otrzymałam nagrodę Ministra Edukacji Narodowej, Medal Komisji Edukacji Narodowej, nagrodę Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty, nagrody Burmistrza Miasta Giżycka oraz wiele nagród dyrektora szkoły. Jestem egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty oraz egzaminu maturalnego z matematyki. Od 2003 roku pełnię funkcję eksperta wchodzącego w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Jestem członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. W sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki będziemy wymieniali się doświadczeniami, poszukiwali nowych metod pracy, dzielili się pomysłami i pasją do matematyki.
Małgorzata Lasota –Jestem absolwentką filologii germańskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, doświadczenie w charakterze nauczyciela-doradcy metodycznego zdobywałam w Centrum Kształcenia Ustawicznego, Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli oraz w Powiatowym Ośrodku Rozwoju Edukacji. Moją szkołą macierzystą jest Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku. Wzmocnienie rangi języka niemieckiego nauczanego jako drugi język obcy nowożytny, utworzenie i prowadzenie sieci samokształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli uczących w szkołach objętych doradztwem metodycznym, doskonalenie warsztatu pracy oraz poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w pracy dydaktycznej to zadania, które będziemy wspólnie realizować.
Marzena Mokrzecka - jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej z 30 letnim stażem pracy. Od 20 lat pełnię funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej w Perłach. Myślę, że przyszedł czas, aby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Mam nadzieję, iż wspólnie z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej stworzymy sieć, która pomoże nam uatrakcyjnić proces kształcenia.
Praca w szkole daje mi dużo satysfakcji i energii, którą staram się przenosić na innych. Nieustannie się dokształcam i szukam nowych wyzwań. Przede mną nowe- doradca metodyczny :) Uwielbiam motto: "Potrafimy marzyć, kochać i działać - dlatego wszyscy jesteśmy zwycięzcami"
Edyta Organek - Od 20 lat jestem nauczycielem języka angielskiego. Swoją pracę zaczynałam w gimnazjum, a od ponad 15 lat pracuję w liceum. Jestem egzaminatorem maturalnym oraz egzaminu ósmoklasity. Mimo upływu wielu lat pracy pedagogicznej, ciągle czuję, że to co robię - robię z pasją, że nauczam z radością i entuzjazmem.
Swój entuzjazm przekazuję uczniom, co wg. mnie w nauce języka jest niezmiernie ważne. Dzięki mojej postawie uczniowie otwierają się na swój osobisty rozwój oraz zaczynają wierzyć w swój potencjał. Tym samym nauka i motywacja stają się przyjemnością dla nich i dla mnie. I to jest sukces!
Jestem osobą która uważa, że jednym z priorytetów w zawodzie nauczyciela jest podnoszenie swoich kompetencji i ciągłe doskonalenie własnego warsztatu pracy. Biorę udział w konferencjach, warsztatach, kursach metodycznych a od tego roku chciałabym pomagać i wspierać innych nauczycieli języka obcego jakim jest język angielski.
Iwona Rosa - mgr filologii polskiej, w 1996r. ukończyła Studia podyplomowe w zakresie Pedagogiki Twórczego Myślenia. od 2001r. - egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego, w latach 2001-2009 - doradca metodyczny nauczycieli języka polskiego. Staż pracy pedagogicznej - 32 lata, od 2009 r. dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku.
Tomasz Wierzchowski - doradca metodyczny z matematyki (szkoła ponadpodstawowa). Od 30 lat Nauczyciel Matematyki w Liceum Ogólnokształcącym w Węgorzewie. Magister matematyki. Ukończone studia podyplomowe z informatyki i ekonomii. Lubię górskie wędrówki, spływy kajakowe i sport (piłka nożna). Lubię również uczyć i pracować z młodzieżą. Od 2005 jestem czynnym egzaminatorem egzaminu maturalnego z matematyki. Od 2013 organizuję Matury z Matematyki w RMF FM. Jestem Członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, a od 2019 Zarządu Głównego SNM. Mam za sobą wiele wykładów przeprowadzonych na nauczycielskich konferencjach metodycznych. W latach 2019-2020 byłem Doradcą Metodycznym MODN w Ełku.
Justyna Kozłowska - doradca metodyczny z języka polskiego - szkoły podstawowe, nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 7 w Giżycku. Obszar działania: powiaty węgorzewski i giżycki.